چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024

مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان شوشتر از وقف اموالی در راستای حراست از کیان انقلاب اسلامی خبرداد.

حجت الاسلام راشد پور حمیدی در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با گرمیداشت هفته وقف، اظهارداشت: وقف سنت حسنه‌ای است که پس از مرگ نیز خیرات آن جاری است، لذا وقف را می‌توان باقیات‌الصالحاتی ماندگار خواند.

وی، با اشاره به این‌که باید در راستای ترویج فرهنگ وقف کوشید، افزود: یکی از اقدامات اساسی در این زمینه استفاده از تمام ‌ظرفیت‌های موجود چون ظرفیت رسانه‌ای است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوشتر، منبر را یکی از مهم ترین ،قدیمی ترین و اثرگذارترین رسانه‌ها دانسته و گفت: روحانیون به عنوان صاحبان اصلی منابر همواره از این رسانه در راستای دفاع از کیان انقلاب بهره برده و می برند.

وی با تاکید بر نهادینه سازی فرهنگ وقف، تصریح کرد : قطعا روحانیون در نهادینه سازی فرهنگ وقف نقش اساسی داشته و می توانند با استفاده از تاثیر کلام خود، در منابر به تبیین ابعاد مختلف وقف پرداخته و این مهم را در جامعه نهادینه کنند.

حجت الاسلام پور حمیدی در ادامه با اشاره به وضعیت وقف در شهرستان شوشتر،با تاکید براین‌که وقف در شوشتر سابقه طولانی دارد، ابرازداشت: وقف در شوشتر امری ریشه دار بوده و موقوفات کنونی نشان دهنده اهتمام مردم این شهر مذهبی به وقف است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوشتر از وقف های جدید در این شهرستان خبرداد و ابراز داشت: با تلاش‌های مسئولین وقف تا کنون ثمرات خوبی به بار آمده و مردم در زمینه های مختلف وجدید اقدام به وقف اموال می‌کنند که حراست از انقلاب اسلامی، کمک به ازدواج جوانان، دفاع از اصل ولایت،مهدویت،فعالیت های قرآنی و... از جمله آن‌ها می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha